Student Testimonials (and Discussions)

Here are some testimonials about our courses from former students. As a number of our students are Greek undergraduates or postgraduates, in some cases the original testimonials were in modern Greek. In such cases English Translations were generously provided by Dr. Ioanna Papadopolou and I have placed the originals afterwards.

 

For “Classical Philosophy and the Virtues”

“”I had enrolled in the online seminar on the subject «Classical
Philosophy and the Virtues» because I was interested in the topic. It
was altogether a pleasant /worthwhile experience. I have learned more
on the meaning of virtue and principal concept/meanings of Greek
philosophy related to virtue, and that helped me to understand how
these are connected to the search of a better and happier life. All
the above prove that the seminar is not only interesting but also
useful because the students are driven to think on their own
character. The lectures are comprehensive even for not native speakers
of English and Prof. Rosenthal is willing to help with any question.
The online platform/matrix is easy to use and the question on every
section help to understand the subject better. I would gladly
participate in another similar course! (to a course on a similar
subject).”-S.T.

Original

“Δήλωσα συμμετοχή στο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα «Classical
Philosophy and the Virtues» γιατί με ενδιέφερε το θέμα. Ήταν στο
σύνολό της μια ευχάριστη εμπειρία. Έμαθα περισσότερα για την σημασία
της αρετής και βασικές έννοιες της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας που
σχετίζονται με αυτήν, και με βοήθησε να κατανοήσω πώς αυτές συνδέονται
με την επιδίωξη μιας καλύτερης και πιο ευτυχισμένης ζωής. Τα παραπάνω
καθιστούν το σεμινάριο όχι μόνο ενδιαφέρον, αλλά και ωφέλιμο, καθώς σε
ωθούν να σκεφτείς πράγματα για τον χαρακτήρα σου. Τα μαθήματα είναι
κατανοητά, ακόμα και για μη φυσικούς ομιλητές της αγγλικής γλώσσας,
και ο καθηγητής Rosenthal πρόθυμος να βοηθήσει στο οτιδήποτε. H
διαδικτυακή πλατφόρμα είναι εύκολη στη χρήση και οι ερωτήσεις κάθε
ενότητας βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση του θέματος. Με χαρά θα
δήλωνα ξανά συμμετοχή σε κάτι αντίστοιχο!
Σ.Τ., postgraduate student”

“I have the best possible impression for the online course of Prof.
Alexander Rosenthal with the title ‘’Classical Philosophy and the
Virtues’’. Through his “taped” (canned) lectures, the lesson became
interesting, amusing and accessible to anyone interested in the
theories on virtues and the way of their accession. With certain
examples, the listener-student was in the position to make parallelism
and coidentity of these theories to various common experiences and so
to discover their practical ‘facing’. Personally, I managed to enrich
my knowledge on the subject and to solve some “dark spots”, for which
(Dr) Rosenthal played an essential role. Prof. Rosenthal was
throughout the lectures very associable and prepared to assist and to
answer to any question reg. the lesson. He would answer the e-mails
very promptly and a lot of times he would take the initiative to ask
us if there was any question we would like to set, in which he could
help us. Therefore, I would like to thank him for the opportunity and
the ‘ability’ he offered me to participate in his lessons and I trust
that he will continue his work with the same zeal and passion.”–Ioanna Chatzirafailidou

“Από το διαδικτυακό μάθημα του κυρίου καθηγητή Alexander Rosenthal με τίτλο ‘’Classical Philosophy and the Virtues’’ αποκόμισα τις καλύτερες των εντυπώσεων. Μέσω των ηχογραφημένων από τον ίδιο διαλέξεων, το μάθημα καθίστατο ενδιαφέρον, διασκεδαστικό και προσιτό σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τις θεωρίες των αρετών και τον τρόπο απόκτησής τους. Μέσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων, ο ακροατής-μαθητής ήταν σε θέση να κάνει παραλληλισμό και ταύτιση των θεωριών με διάφορα βιώματά από την καθημερινότητα και έτσι να ανακαλύπτει το πρακτικό τους αντίκρισμα. Προσωπικά, κατάφερα να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου πάνω στο θέμα και να λύσω κάποια ‘’σκοτεινά σημεία’’, καθοριστικό ρόλο για τα οποία έπαιξε ο κύριος Rosenthal. Ο κύριος καθηγητής Rosenthal καθ’ όλη την διάρκεια των μαθημάτων ήταν πολύ συνεργάσιμος και πρόθυμος να βοηθήσει και να λύσει οποιαδήποτε απορία υπήρχε γύρω από το μάθημα. Σε σύντομο χρονικό διάστημα απαντούσε στα ηλεκτρονικά μηνύματα και ο ίδιος έπαιρνε πολλές φορές την πρωτοβουλία να μας ρωτήσει αν υπάρχει καμία απορία από μέρους μας, την οποία θα μπορούσε να λύσει. Θα ήθελα, λοιπόν, να τον ευχαριστήσω για την ευκαιρία και τη δυνατότητα που μου έδωσε να συμμετάσχω στο μάθημά του και ευελπιστώ να συνεχίσει με τον ίδιο ζήλο και πάθος το έργο που έχει αναλάβει.”

Ιωάννα Χατζηραφαηλίδου, φοιτήτρια Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης

““It was an experience that was proposed from (Dr.) Papadopoulou
Ioanna, professor at the Department of Greek. Having attended her
lectures and (therefore knowing) the way she lectures, an immediate
interested in the courses of (Dr) Alexander Rosenthat was raised. He
communicates straightforward (= he teaches in a plain and
comprehensive way), explains and helps fast and totally. Though in his
lectures I didn’t have in front of me the texts, the explanation is so
‘clean’ and may be followed by questions. One can have an on-line
discussion on these questions, which leads to a further comprehension
of the play. (Dr)  Alexander Rosenthal doesn’t put any pressure on the
time of the completion of the seminars and is always there for any
query. What surprised me is that he no one is graded with numbers but
with comments, something that becomes more effective/positive. I would
be happy to participate in further seminars. The prices are very low
for the lessons offered, the help and the knowledge gained. A big
‘thank you’ also to our professor who has suggested (these courses),
for I may never have dared (to attend) otherwise.”- Αθανασία Γεωργιάδου

“Πρόκειται για μια εμπειρία, που προτάθηκε από την κ. Παπαδοπούλου
Ιωάννα καθηγήτρια στο τμήμα της Ελληνικής Φιλολογίας. Έχοντας
παρακολουθήσει μαθήματα της ίδιας και της διαδικασίας της παράδοσής
της προκλήθηκε άμεσο ενδιαφέρον για τα μαθήματα του κ.Alexander
Rosenthal. Ο ίδιος επικοινωνεί άμεσα , εξηγεί κι εξυπηρετεί γρήγορα
και πλήρως. Στα μαθήματά του παρόλο που δεν είχα μπροστά μου γραπτό το
έργο, γίνεται τόσο πλήρη εξήγηση κι ακολουθούν ερωτήσεις. Μπορεί
κανείς να κάνει online συζήτηση για αυτές τις ερωτήσεις, γεγονός που
επεξηγεί ακόμα περισσότερο το έργο. Ο κ.Alexander Rosenthal δεν πιέζει
καθόλου με το χρόνο ολοκλήρωσης των σεμιναρίων και είναι εκεί για
οποιαδήποτε απορία. Μου έκανε τρομερή εντύπωση το ότι δεν
βαθμολογείται κανείς με αριθμούς αλλά με σχόλια, κάτι το οποίο ίσως
αποβαίνει περισσότερο εποικοδομητικό. Με χαρά θα συμμετέχω και στα
υπόλοιπα σεμινάρια του. Οι τιμές είναι πολύ χαμηλές για το μάθημα που
προσφέρεται , την εξυπηρέτηση και τις γνώσεις. Ένα μεγάλο ευχαριστώ
και στην καθηγήτρια μας που το πρότεινε, γιατί αλλιώς ίσως να μην το
τολμούσα.
Αθανασία Γεωργιάδου, προπτυχιακή φοιτήτρια, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης…”

For “Foundations of Rhetoric”

“Speech is power : speech is to persuade, to convert, to compel”, said R.W.Emerson. Studying classics I came to the same conclusion and that was the reason I participated in the online courses with Alexander Rosenthal-Pubul about Rhetoric. My communication with Dr Rosenthal was frequent and essential and I would like to stress that he was very polite and always ready to help me. Furthermore, the online platform that we used for the courses was organized perfectly and easy to use, and the lectures were comprehensible. In conclusion, it was a unique experience for me, because I had never had the chance to attend a course in English and basically I notice that, after the class of Rhetoric, I became more attentive in matters related to speech/logos.”

Αthina Athanasiadou, undergraduate student, Democritus University of Thrace

 

Έχοντας παρακολουθήσει τα σεμινάρια, τα οποία έγιναν εξ αποστάσεως
μέσω του Ινστιτούτου Πετράρχη, έχω να δηλώσω ότι αποκόμισα πολλές
χρήσιμες πληροφορίες για την ρητορική. Η τέχνη της ρητορικής είναι
πάρα πολύ σημαντική και ο βασικός σκοπός της ήταν η πειθώ μέσω τριών
πολύ βασικών στοιχείων: λόγος, πάθος και ήθος. Ο κύριος Alexander
Rosenthal , καθώς και οι άλλοι καθηγητές που συμμετείχαν στα
σεμινάρια, ήταν άψογοι, καθώς μέσα από απλά αγγλικά, με δομημένο λόγο
και πληθώρα παραδειγμάτων μας εξήγησαν και μας βοήθησαν να
κατανοήσουμε την σημασία της τέχνης αυτής που υπάρχει ήδη από τον
αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και έχει φτάσει μέχρι τις μέρες μας. Είμαι
πολύ ευχαριστημένη από τα σεμινάρια και σίγουρα στο μέλλον θα ήθελα να
συμμετέχω σε κάτι αντίστοιχο.
Με τιμή Ρώμα Μελπομένη

Having attended the seminars, that took place with the method of
distance learning through the Petrarch Institute, I would like to
state that I have gained a lot of useful pieces of information on
Rhetoric. The art of rhetoric is very important (for everyday life)
and its main goal was the persuasion through three essential ‘tools’:
logos, pathos, and ethos. Dr. Rosenthal and the other tutors of the
seminars were perfect since with remarkable easy to understand
English, using a well-structured manner of speaking and an abundance
of examples, explained us and helped us to comprehend the importance
of this art that already existed in ancient Greek civilization and is
still applied in our days. I am very satisfied with the seminars and I
will surely like to participate in another similar seminar in the
future.
Melpomene Roma, undergraduate student.

We Also welcome questions and commentary from visitors. The views expressed by guests may not reflect those of The Petrarch Institute or the site administrators.

Please be advised that comments are moderated and subject to review before approval. Commercial solicitation and offensive postings may be removed or not approved for public posting.

 

 

The Value of Philosophy

Philosophy & Science

Is the brain a computer or antenna?

Other Discussion Forums

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.